W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Zamknij
Zadzwoń do nas 727 921 781

MLM z bliska

MLM w pigułce

MLM to skrót angielskiego określenia "mulit-level marketing", który oznacza marketing wielopoziomowy, inaczej marketing sieciowy.

Co to jest mulit-level marketing? Najłatwiej odpowiedzieć, że jest to doskonały pomysł na własny biznes w domu. Oferujemy bowiem towary i usługi w przystępnej cenie bezpośrednio - w mieszkaniu czy miejscu pracy. Zakres usług i rodzaj towarów, są dowolne, choć nadal marketing wielopoziomowy kojarzy się głównie z kosmetykami i sprzedażą bezpośrednią. Multi-level marketing to jednak przede wszystkim tworzenie pewnej sieci kontaktów, przekonywanie nowych ludzi, poszerzanie liczby zadowolonych klientów.

mlm

Czym dokładnie jest MLM?

Multi Level Marketing inaczej zwany marketingiem wielopoziomowym to bardzo popularna forma dystrybucji towarów i usług pomijająca tradycyjne miejsca zakupu, oraz powszechną formę reklamy. Towary dystrybuowane są tu na zasadzie osobistych poleceń. MLM jest obecnie najszybciej rozwijającą się formą sprzedaży na świecie. Coraz więcej firm zaczyna działać w tym systemie, odchodząc od dotychczasowej formy dystrybucji poprzez sklepy, hurtownie, czy też akwizytorów. Motywacją tych zmian są dynamicznie rosnące obroty branży MLM, przewyższające możliwości oddziaływania odwiecznej formy dystrybucji.

Według Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA) sprzedaż bezpośrednia jest jednym z najbardziej przyszłościowych kanałów dystrybucji produktów. Jest to wiodąca forma sprzedaży w obu Amerykach – w samych tylko Stanach Zjednoczonych 75% ludności dokonuje zakupów poprzez ten kanał dystrybucji, a wartość sprzedaży szacuje się na około 30 mld USD (dane WFDSA). Łączny dochód wszystkich dystrybutorów w marketingu sieciowym wyniósł 132 mld $. Na całym świecie network marketing praktykuje prawie 88 mln ludzi!

Dlaczego MLM przyciąga?

Związane jest to z przechodzeniem od tradycyjnej sprzedaży do dystrybucji intelektualnej. Ogrom oferowanych towarów sprawia, że klient dokonując wyboru, coraz częściej zamiast ulegać często przesadzonej reklamie, kieruje się zaufaniem do osoby od której nabywa dany produkt, lub korzysta z usługi. Obecnie, coraz więcej odbiorców liczy na osobistą, profesjonalną poradę, polecenie danego produktu przez osobę, która cieszy się jego zaufaniem. Naprzeciw tym potrzebom wychodzi marketing wielopoziomowy. Na początku stając się klientem danej firmy używasz jej produktów, a kiedy spełniają one Twoje oczekiwania, świadomie polecasz je innym, np. rodzinie i znajomym. W ten sposób tworzy się grupa konsumentów. Osoby, które zostały polecone przez Ciebie, rejestrowane są przez firmę jako kolejni klienci. Firma uwzględnia przy rejestracji z czyjego polecenia następuje wzrost struktury. Ma to wpływ na wysokość rabatów aktywnego konsumenta podczas zakupów, jak też powoduje możliwość uzyskiwania premii prowizyjnej za dokonane zakupy wprowadzonych osób. Znamienną cechą tej formy rekomendowania towarów jest to, że wartość uzyskiwanej premii jest proporcjonalna do wykonanej, skutecznej pracy, a jej wysokość jest nieograniczona, stąd tak wielu współpracowników traktuje tę formę przedsiębiorczości, jako szansę na osiągnięcie sukcesu związanego z niezależnością finansową.

Firmy sektora MLM dzięki temu, że nie inwestują zbyt wielu środków w tradycyjną formę reklamy (telewizja, billboardy, badania rynkowe), a także nie włączają jako pośredników pomiędzy siebie a klientów sieci hurtowni (co wiąże się ze znaczącymi kosztami), generują wysokie premie i atrakcyjne nagrody dla aktywnych.

Rozwój trwałego biznesu w branży MLM jest procesem budowania przyjacielskich relacji. Multi Level Marketing to inny styl życia, znacznie atrakcyjniejszy, niż praca na etacie. Jest to droga w dążeniu pomagania innym osiągania realizacji założonych planów.

zespół

Powtórzmy jeszcze raz...

MLM jest to nic innego jak przekazywanie produktu lub usługi prosto od producenta do klienta. System ten pozwala zarabiać osobom, dzięki którym produkty lub usługi dostarczane są do szerszego grona osób. Marketing sieciowy polega więc na budowaniu sieci, w której wiele osób poleca innym produkty lub tylko kupuje je dla siebie często w cenach hurtowych ale niekoniecznie w ilościach hurtowych.

Najlepsze w tym biznesie jest to, że robisz to z zespołem ludzi, których Ty sam zaprosisz do współpracy. Jest więc to biznes zespołowy. Na sukces pracujesz Ty osobiście oraz grupa Twoich ludzi. Wynagrodzenie jest wprost proporcjonalne do wkładu i pracy jaką włożysz w ten biznes. Zasady zarabiania są określone zazwyczaj w planie marketingowym danej firmy.

Marketing wielopoziomowy jest więc formą sprzedaży bezpośredniej, która pozwala dystrybutorowi produktów zarobić najwięcej – po pierwsze czerpie on zyski ze sprzedaży artykułów (zarabia na marży – jest to tak zwany zysk aktywny), a ponadto o ile uda mu się stworzyć prężnie działającą sieć Dystrybutorów, może uzyskać dodatkową prowizję od sprzedaży wypracowanej przez swoją grupę (zwaną zyskiem pasywnym).

To z tego powodu tak ważni w marketingu wielopoziomowym są ludzie – nie tylko klienci, ale również inni dystrybutorzy. Dystrybutor może zarabiać na marży, ale zdecydowanie więcej osiągnie (zarówno w sferze materialnej, jak i satysfakcji z pracy), gdy nauczy się dzielić swoim sukcesem z innymi! Dzięki MLM możesz osiągnąć sukces zarówno jako sprzedawca, jak i lider zespołu.

 

Pojęcie MLM w pełni podsumowuje cytat:

"Sukces innych staje się Twoim sukcesem"

 
 

 
 

 
 

Dołącz do FM GROUP
Oszczędzaj i zarabiaj!
Rejestracja online
Szybki kontakt
Jeśli cenisz sobie czas, po prostu zadzwoń
727 921 781
Strona niezależnego partnera FM World Polska niebędąca oficjalną stroną firmy FM World Polska, FM World ani FM Group Mobile. FM WORLD POLSKA nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na tej stronie internetowej.